
Ansökan till distans med träffar
Innan du kan anmäla dig och köpa en av våra utbildningar på distans med träffar eller deldistansutbildningar behöver du först bli antagen. Här kan du läsa mer om hur antagningsprocessen går till.
Ansök om att bli antagen
För att ansöka till utbildningen ska du ladda upp digitala kopior av dina betyg enligt utbildningens antagningskrav.
- Skapa ett konto i Cady Portalen: https://cadyportal.optinet.se
- Logga in i portalen och följ instruktionerna som finns på startsidan.
- Ladda upp samtliga dokument som är relevant till din behörighet.
- Dina uppladdade dokument samt status ser du i portalen.
Om du inte uppfyller antagningskraven
Om du inte uppfyller antagningskraven kan du ansöka om behörighet genom reell kompetens, d.v.s. att du istället har relevant livs- eller arbetslivserfarenhet. Läs mer här om hur detta går till.
Antagningsbesked
Efter att du har blivit antagen får du ett bekräftelsemejl med ditt antagningsbesked.
Anmäl dig
När du har fått ditt antagningsbesked får du även information om hur ska du gå vidare med att anmäla dig och betala utbildningskostnaden.
Betala utbildningskostnaden
Utbildningskostnaden ska vara betald före utbildningsstart, antingen hela summan direkt eller genom en godkänd delbetalningsplan. Tänk på att genomför betalningen i god förväg så att den hinner registreras innan startdatumet.
Välja bland följande betalningssätt:
- Bankkort online
- Bankgiro
- Swish
- Delbetalning via våra samarbetspartners. Läs mer här.
- Via arbetsgivare, företag eller organisation
Upplägg på distans med träffar
Utbildningen kommer att börja på ett specifikt startdatum. Du läser enligt ett fast schema med förutbestämda datum för de olika delarna av utbildningen.
Det finns ett online träff vid uppstart av varje delkurs. Därefter läser du hemma i din takt.
Under utbildningen finns det även fysiska träffar i Göteborg. Du behöver kunna resa hit för att delta i dessa. Ev. tillkommande kostnader för resa, boende m.m. ingår ej i utbildningskostnaden.