Service och kommunikation
Att jobba med service och kommunikation
Om kursen
Om du brinner för att arbeta med service och kommunikation på hög nivå och vill utveckla dig samt få fler verktyg inom dessa områden är denna kurs för dig.
I denna kurs får du speciella samtals- och arbetsverktyg för att öka dina kunskaper inom service och kommunikation oavsett om du är nybörjare eller redan är utbildad eller arbetar och vill kompetensutveckla dig. Denna kurs passar dig som tycker att att kommunikation är stimulerande och således vill hålla dig à jour samt bli bättre på att sprida information och ge god service.
Det kan handla om bl.a. människors interaktion och kommunikation i olika sammanhang, kommunikation via digitala medier och deras betydelse i vårt dagliga liv, hur viktig god produktkännedom och marknadsföring är i servicesituationer samt att kunna hantera olika typer av reaktioner inklusive kritik från kunder eller andra medmänniskor.
Att utbilda dig inom detta spännande område ger dig spetskompetensen för att kunna möta olika branschers nuvarande och kommande behov av utbildade och yrkeskunniga personer. Detta beror dels på ökad rörlighet på arbetsmarknaden och dels på stora pensionsavgångar inom en snar framtid. Därmed läggs stor vikt vid såväl service och kommunikation som vid branschkunskap inom respektive yrke.
Vanliga yrkesroller
Få kompetens inom service och kommunikation
Det finns flera olika yrken där kompetensen som du får av denna kurs kan användas och även är efterfrågad.
Vanliga yrkesområden där du kan jobba med service och kommunikation
- Kundservice yrken såsom receptionist eller säljare
- Inom turism och besöksnäringen
- Andra yrken där du har hand om människor
Denna kurs passar mycket bra för dig som jobbar eller vill börja jobba med kommunikation inom olika typer av yrkesroller. Du bör dessutom redan vara utbildad till ett relevant yrke eller ha relevant arbetslivserfarenhet men det passar även dig som bara är intresserad av att få fördjupad kunskap i området.
Kursledarna
Bakom kursen står Cadys professionella team av kunniga och utbildade yrkeslärare. Deras gedigna erfarenheter är samlade från tidigare arbeten inom business management, service och administration.
Genom deras gedigna kunskaper och kompetenser har de värdefulla insikter i vad det innebär att arbeta inom dessa branscher.
Cadys yrkeslärare brinner för att dela med sig av sina erfarenheter så att du kan få en djupare förståelse och inlärning. De ser fram emot att ge dig stöttning och motivation mot dina utbildningsmål och yrkesdrömmar.
Kursplan
-
Service
Att ge god service samt kundbemötande.
-
Kommunikation
Människors interaktion och kommunikation samt pedagogiskt ledarskap.
-
Slutarbete
Ämnesspecifik redovisning som påvisar måluppfyllelsen.
Kursens mål
Målet är att du efter avslutad kurs har tillägnat dig följande kunskaper och verktyg så att du med säkerhet kan hantera arbetet inom service och kommunikation:
- Kommunicera i olika sammanhang och utifrån olika teorier inklusive konflikthantering, använda informationsteknik som redskap för kommunikation och information, hantera reaktioner och bemöta kunder eller gäster i olika servicesituationer samt värdera ditt bemötande.
- Planera, genomföra, dokumentera och utvärdera kritisk bearbetning av information från olika källor, försäljningsteknik samt användning av samtal som redskap i kommunikationen.
Antagningskrav
Denna kurs har ej krav på betyg eller andra förkunskaper för att kunna läsa den.
Är du osäker på om du kan läsa denna kurs? Läs om hur du kan ansöka om en bedömning här.
Delbetalning
Välj att delbetala din kurs! Läs mer om delbetalning här.
Denna kurs är ej CSN berättigad.
Utbildningsinformation
Typ:
Kurs
Utbildningssätt:
Distans (inga fysiska träffar)
Nivå:
Startdatum:
Börja när du vill
Motsvarar:
Lästakt:
Max 4 mån, ingen minimitid
Praktik:
Nej
Kurslitteratur:
Ingår
Utbildningsbevis:
Diplom och kursbevis
6,500 kr inkl. moms
(5,200 kr ex. moms)
Alltid på Cady Utbildningar
- Helt på distans utan några fysiska träffar.
- Läs i din egen takt och variera den fritt med vårt flexibla upplägg.
- Studera vid sidan av jobb eller under ledigheter.
- Validera delkurser eller praktiken som du redan har genomfört. Läs mer här.
- Utbildningen vänder sig till privatpersoner samt företag och organisationer.
- Din yrkeslärare kan erbjuda pedagogisk hjälp, studietips och elevcoachning.
Victoria N. –
Allt varit nytt till mig