Konflikthantering i arbetslivet
Om kursen konflikthantering i arbetslivet
Att arbeta med konflikthantering i arbetslivet
När man arbetar på en arbetsplats så finns det oftast många olika typer av människor. Även om många av kollegorna är likasinnade så kan det ändå uppstå konflikter. Därför är det viktigt att ha kunskap inom konflikthantering i arbetslivet.
Då behöver du som chef viktiga redskap för att kunna hantera och lösa konflikter på arbetsplatsen på ett professionellt sätt.
Om kursen
Denna kurs ger dig som arbetar som ledare eller chef på olika nivåer de redskapen som du behöver. Att kunna förstå konflikter och därigenom använda de redskapen som du får av kursen hjälper dig att hålla en god kultur på arbetsplatsen.
Vanliga yrkesområden
Få kompetens inom konflikthantering i arbetslivet
Du kan använda kompetensen som du får av denna kurs inom de flesta yrken och denna kompetens även är efterfrågad.
Vanliga yrkesområden där du kan jobba med konflikthantering i arbetslivet
- I en ledande befattning på företag och organisationer
- Yrken inom HR och personaladministration
Denna kurs passar mycket bra för dig som jobbar med personal och även dig som vill lära mer om hur du kan lösa konflikter på arbetsplatsen på ett bra och framgångsrikt sätt.
Antagningskrav
Denna utbildning har ej krav på betyg eller andra förkunskaper för att kunna läsa den.
Är du osäker på om du kan läsa?
Om du inte vet om du kan läsa får du ansöka om en bedömning av din behörighet genom att kontakta vår valideringsavdelning innan du anmäler dig.
Läs mer om hur du ansöker om en bedömning av din behörighet här.
Kursplan
-
Konflikthantering i arbetslivet
Kunskap i konflikt; självinsikt; ansatser för problemlösande kommunikation; strategier och redskap för konflikthantering samt strategier för att bygga en robust samarbetskultur.
Kursens mål
Målet är att du efter avslutad kurs har tillägnat dig följande kunskaper och verktyg så att du med säkerhet kan hantera arbetet med konflikter i arbetslivet:
- Att förstå och sortera i olika konflikter samt hantera dessa konstruktivt.
- Att bygga en god och hälsosam samarbetskultur på arbetsplatsen.
Kursledarna
Cadys team av kunniga och utbildade yrkeslärare har gedigna erfarenheter från tidigare arbete inom business management, administration och service.
Genom deras gedigna kunskaper och kompetenser har de värdefulla insikter i vad det innebär att arbeta inom dessa branscher.
Delbetalning
Välj att delbetala din kurs! Läs mer om delbetalning här.
Denna kurs är ej CSN berättigad.
Utbildningsinformation
Typ:
Kurs
Utbildningssätt:
Distans
Nivå:
Eftergymnasial
Startdatum:
Börja när du vill
Motsvarar:
1½ månader
Lästakt:
Max 3 mån, ingen minimitid
Praktik:
Nej
Kurslitteratur:
Ingår
Utbildningsbevis:
Kompetensbevis
5,800 kr inkl. moms
(4,640 kr ex. moms)
Alltid på Cady Utbildningar
- Helt på distans utan några fysiska träffar.
- Läs i din egen takt och variera den fritt med vårt flexibla upplägg.
- Studera vid sidan av jobb eller under ledigheter.
- Validera delkurser eller praktiken som du redan har genomfört. Läs mer här.
- Utbildningen vänder sig till privatpersoner samt företag och organisationer.
- Din yrkeslärare kan erbjuda pedagogisk hjälp, studietips och elevcoachning.
Recensioner
Det finns inga recensioner än.